不点火

🙊🌊
既不美妙又未必猥琐。
🧣:点么子火咯
guilt - NEO3000

- Are you leaving?

-你要走了吗

- Yes.

-是的

- For long?

-去很久吗

- Forever.

-不回来了

- Where will you go?

-你要去哪

- Where I belong. Away from mankind.

-远离人类的地方

- I think you are the most human man I... I have ever known.

-我认为你是我认识的所有人中...最具人性的一位了

Well I was there on the day

我那天曾驻足于此

They sold the cause for the queen,

他们把理想卖给了女王

And when the lights all went out

当所有光亮都黯散之后

We watched our lives on the screen.

我们在荧幕中审视自己的生命

I hate the ending myself,

我厌恶我终结的方式

But it started with an alright scene.

但一切始于欣然

- There is no place far enough.

-再远的地方 都逃避不了

I've lost the immortal part of myself, you see.

我已经失去了生命中不朽的部分

It was the roar of the crowd

人群中的呼吼

That gave me heartache to sing.

让我唱得头晕脑胀

It was a lie when they smiled

当他们笑着说 你不会有丝毫感觉 的时候

And said, "you won't feel a thing"

我就知道这是个谎言

and as we ran from the cops

当我们们躲警察的时候

We laughed so hard it would sting

开怀大笑反而刺痛了我

I spent my high school career

我花了我整个高中生涯

Spit on and shoved to agree

唾沫横飞地迫使别人认同我

So I could watch all my heroes

以为这样我能看着我的英雄们

Sell a car on tv

在电视上卖车了

We've got the obvious team,

了解到那老掉牙的断头台

we'll show 'em what we all mean.

我们会让他们理解我们所说的话

Yeah yeah, oh

- This dream I had... this...

-我做了一场梦

this long dream of kinship with those unlike me...

在这长梦里 和与我不同的人相敬相亲

it is gone.

现在梦醒了


歌词翻译/来源:网易用户-最后被自己作死的凹凸曼

标签: 音乐 晚安
上一篇 下一篇
评论
热度(5)
©不点火 | Powered by LOFTER